Briefing

Onefootball is de grootste voetbalnieuws-app ter wereld met 50 miljoen downloads en tientallen miljoenen dagelijkse gebruikers. In aanloop naar het wereldkampioenschap in Rusland wil Onefootball de WK-koorts bij de bezoekers aanwakkeren en bovendien de stap maken naar long form content.

Aanpak

Wij wilden aansprekende, beroemde voetbalverhalen vertellen, maar dan vanuit een perspectief dat vrijwel niemand kent. Allemaal gelinkt aan een eerder gespeeld WK met exceptionele karakters in de hoofdrol. Het plan heeft geresulteerd in 96 cinematografische video’s, opgenomen in 13 steden, 7 landen en 3 continenten.

Resultaten

De video’s zijn in aanloop en tijdens het WK in Rusland vertoond in de app van Onefootball. Het heeft geresulteerd in een enorm organisch bereik van 31 miljoen views en 6 miljoen kijkers (unieke views).

Cost per view De advertentiekosten gedeeld door het aantal views. Wat het kost om iemand één keer de video te laten kijken.

€0,001

Relevance Score Een score (1-10) die de relevantie van de geadverteerde content aangeeft. Dit rapportcijfer geeft aan hoe de doelgroep de content waardeert. Facebook neemt o.a. het aantal positieve reacties mee om deze score te bepalen.

9.3

View Through Rate Het aantal views gedeeld door het aantal keer dat de content aan iemand getoond is. Hoeveel procent van de mensen kijkt de video écht wanneer ze hem voorgeschoteld krijgen?

70%

Reach Het unieke bereik. Het totaal aantal mensen dat de content heeft gezien.

9.6 mln