Briefing

Sinds het aantrekken van de economie weet men steeds vaker de weg naar de bowlingbaan te vinden. Bowlen is echter typisch zo’n activiteit waar je nooit aan denkt, maar als iemand erover begint je er opeens heel veel zin in krijgt.

Niet gek dus dat de NVB ons benaderde met de vraag “Hoe zorgen we ervoor dat men weer eens aan bowlen denkt?”

Aanpak

De doelstelling is helder, awareness creëren rondom bowlen. Hiervoor hebben we social campagne uitgedacht, met een speciale focus op de drie belangrijkste doelgroepen. Het meest interessant zijn namelijk kinderfeestjes, bedrijfsuitjes en daarnaast de doelgroep studenten.

Iedereen heeft wel eens gebowld, iedereen weet wat het is en heeft zijn eigen herinneringen aan de bowlingbaan. Die bowlingbaan hoefden we dus niet eens meer te laten zien om je aan bowlen te laten denken

Voor de oplettende kijker; in elke video zit een subtiele knipoog naar de best bowlingfilm ooit gemaakt, The Big Lebowski.

Resultaten

De video's werden goed ontvangen! Dit zagen we terug in de hoge engagement. Ruim 10.000 post likes, over de 1.000 reacties en bovendien meer dan 1.100 shares.

Video views

500.000+

Impressies

1.200.000+

Cost Per View De advertentiekosten gedeeld door het aantal views. Wat het kost om iemand één keer de video te laten kijken.

€0.009