WENDY, het platform van Wendy van Dijk, startte in september 2018 een nieuwe, groots opgezette campagne; ‘Run to the Moon and Back’. Men werd opgeroepen mee te rennen voor stichting Make a Wish. Gerende kilometers konden worden bijgehouden in een app en de gebruikers konden zich laten sponsoren. Een campagne die bij aanvang duidelijke uitleg en een call to action behoefde.

Aanpak

Voor de aftrap van Run to the Moon and Back kozen we voor een animatievideo. In samenwerking met een illustrator creëerden we een eigen karakter gebaseerd op Wendy van Dijk, die als gezicht van de campagne tevens de voice-over insprak. In de korte video zien we Wendy naar de maan rennen om geld op te halen voor de foundation.

De animatie moest het downloaden van de bijbehorende app aanjagen, en op een heldere manier uitleggen hoe de actie ‘Run to the Moon and Back’ in z’n werk ging.

Resultaten

De animatievideo was de belangrijkste asset in een grootschalige awareness campagne en werd zodoende ingezet op social en digital out-of-home displays. Bovendien werd de geanimeerde Wendy getoond in RTL Boulevard en op schermen in Nederlandse stations.