NL / EN

Briefing

Huawei wilde groots uitpakken met de lancering van hun nieuwe flagship phone de P20 Pro. De gebruikelijke marketingprocessen waren reeds in gang gezet om het toestel te lanceren, billboards, point-of-sale materiaal, tv-commercials, alles stond klaar om het toestel in de markt te zetten. Echter een goede campagne die niet alleen awareness rondom de telefoon creëert maar ook een duurzame bijdrage levert aan het merk Huawei ontbrak nog. Captains is gevraagd een campagne te ontwikkelen waarmee we opnieuw betekenis geven aan de pay-off Make It Possible.

Aanpak

Met onze campagne wilden we zoveel mogelijk Nederlanders kennis laten maken met het merk Huawei. Niet als slechts een Chinese fabrikant van telefoons, zoals de gemiddelde Nederlander Huawei kent, maar als een vooruitstrevend innovatief merk. Een merk dat de grenzen opzoekt van wat er technisch mogelijk is. Een merk dat mensen in staat wil stellen om meer te bereiken.

De Dirk Kuyt Foundation wil jongeren met een beperking faciliteren. Het beëindigen van Dirk Kuyt zijn actieve loopbaan als profvoetballer, en alle media-aandacht die hiermee gepaard gaat, zagen we als een unieke kans om een aantal van deze jongeren een ultiem podium te bieden. Een kans die Huawei graag wilde helpen verwezenlijken.

In samenwerking met onze partner, atletenmanagement Wasserman, hebben we daarom een hele bijzondere foto-expositie georganiseerd. Hiervoor hebben we de traditionele media, bn’ers en verschillende influencers uitgenodigd. In Noordwijk werden niet alleen de foto’s onthuld, maar ook wie de fotografen waren.

Ultieme fanbeleving in bomvolle Kuip

De campagne eindigt met een speciale activatie. Op de expositie waren immers 19 foto’s te bewonderen, er ontbrak er één. De twintigste en allerlaatste foto van de carrière van Kuyt kon namelijk gewonnen worden. Huawei en Kuyt gaven één fan de kans om de teamfoto te maken van zijn afscheidsduel in een bomvolle Kuip in Rotterdam - op zondag 27 mei. Met de Huawei P20Pro mocht een fan het veld op om alle wereldsterren die aanwezig waren vast te leggen.

Resultaten

In de video is de onthulling te zien van de verrassende fotografen en de camera waarmee ze gemaakt zijn en de verrassend hoge opbrengst van de veiling (ruim 15.000 euro) van de bijzondere foto’s.

De video is in de weken daarna ruim 6 miljoen keer bekeken over verschillende kanalen en geniet veel positieve reacties. De onthulling van de fotografen met een droom om mooie foto’s te maken, raakt het publiek.

Huawei heeft met deze campagne beoogd om kinderen met een beperking een podium te bieden; de foto-expositie, de miljoenen views op social media en de teamfoto op het veld in een nagenoeg uitverkochte Kuip. Huawei geeft daarmee prachtig gehoor aan de pay-off Make It Possible.

Views

6,2 mln

Veilingopbrengst

€15.000,-

Cost per view De advertentiekosten gedeeld door het aantal views. Wat het kost om iemand één keer de video te laten bekijken.

€0,005