Citybranding Den Haag
Stadstrots aanjagen bij young professionals in binnen- en buitenland
Briefing
De stad Den Haag had behoefte aan het verbeteren van het imago van de stad onder studenten en young professionals, zodat deze groep zich meer aangetrokken zou voelen tot Den Haag en er meer verbondenheid mee voelt. De hamvraag was dus, hoe zorg je ervoor dat jong talent Den Haag gaat overwegen als stad om te wonen, werken en studeren? Via een aanbestedingstraject beten wij ons vast in deze vraag. En de oplossing hadden we.
Aanpak
Ons doel: het jonge talent als doelgroep te binden, te boeien en te activeren via aansprekende communities en campagnes op social media, waardoor zij Den Haag zullen gaan uitdragen en daarmee merkambassadeurs worden of de stad gaan overwegen als werk- woon- of studieplek. Voor de social strategie gebruiken we de IPM-score; de interactie per 1000 fans. Dat zegt immers meer over échte betrokkenheid dan alleen likes op de pagina. We bedachten het online kanaal Be Hague, waar we de stadstrots wilden aanwakkeren, zodat jonge Hagenaars dit ook naar buiten gaan uitdragen.


Resultaten
Volgers
26.000+Maandelijkse impressies
500.000-1.500.000