NL / EN

Briefing

De stad Den Haag had behoefte aan het verbeteren van het imago van de stad onder studenten en young professionals, zodat deze groep zich meer aangetrokken zou voelen tot Den Haag en er meer verbondenheid mee voelt. De hamvraag was dus, hoe zorg je ervoor dat jong talent Den Haag gaat overwegen als stad om te wonen, werken en studeren? Via een aanbestedingstraject beten wij ons vast in deze vraag. En de oplossing hadden we.

Aanpak

Ons doel: het jonge talent als doelgroep te binden, te boeien en te activeren via aansprekende communities en campagnes op social media, waardoor zij Den Haag zullen gaan uitdragen en daarmee merkambassadeurs worden of de stad gaan overwegen als werk- woon- of studieplek. Voor de social strategie gebruiken we de IPM-score; de interactie per 1000 fans. Dat zegt immers meer over ├ęchte betrokkenheid dan alleen likes op de pagina. We bedachten het online kanaal Be Hague, waar we de stadstrots wilden aanwakkeren, zodat jonge Hagenaars dit ook naar buiten gaan uitdragen.

Resultaten

Volgers

26.000+

Maandelijkse impressies

500.000-1.500.000