NL / EN

Briefing

Hoe zorg je als verzekeraar online voor meer merkbetrokkenheid? Allianz Direct legde de uitdaging bij ons neer. Daarom zijn we een samenwerking met elkaar aangegaan om de verschillende kanalen van Allianz Direct doorlopend te voorzien van interessante, leuke of zelfs inspirerende content. Eén van de resultaten hiervan is de videocampagne ‘Bescherm wat je lief is’ die we in september 2020 lanceren. Het belangrijkste doel? Mensen inspireren goed te zorgen voor de bezittingen die belangrijk voor hen zijn. Omdat sommige dingen nu eenmaal niet in financiële waarde uit te drukken zijn.

“Het is heel prettig om naar een verhaal te luisteren terwijl je oog zich kan focussen op een proces van handelingen dat bijna dromerig in beeld is gebracht. Het helpt om het verhaal op een ander niveau binnen te laten komen. Op een minder verstandelijke en meer emotionele manier.”

Chiel Verbakel

Head of Video

Aanpak

Om de kernboodschap van Allianz Direct over te brengen – ‘zorg goed voor de spullen die belangrijk voor je zijn’ – zochten we naar mooie verhalen rondom bezittingen die het beschermen waard zijn en die we in ere konden herstellen. Het succes van deze video’s valt of staat met research, de verhalen zijn immers niet verzonnen. Omdat we oprechte en integere portretten wilden maken, was het des te belangrijker dat we zorgvuldig zochten naar de juiste verhalen. Deze mogen emotioneel zijn, maar wel met een positieve en toekomstgerichte ondertoon. Want juist die toon doet eer aan de belangrijkste kernwaarde van Allianz Direct: forward looking. De belangrijkste focus binnen dit traject was dan ook een toegewijd research proces om mini-documentaires te maken die qua verhaal perfect aansluiten bij het merk. En eigenlijk het allerbelangrijkste: de integriteit bewaken om de hoofdpersonen hun echte verhaal te laten doen.

We kozen voor een vorm waarin we het verhaal off-camera als audioverhaal vertellen. Ondertussen zien we het restauratieproces van het bijzondere bezit in beeld. Door inhoud en beeld op deze manier bij elkaar te brengen, doen we de verhalen optimaal recht met een vorm die er niet alleen mooi uitziet maar ook binnenkomt.

“Voor deze serie zochten we naar bezittingen met grote emotionele waarde. Dan kom je snel uit bij heel zware verhalen. Ik vond het belangrijk om van deze serie geen emo-show te maken, maar op zoek te gaan naar positieve, toekomstgerichte verhalen. Dat past juist zo goed bij Allianz Direct.”

Lucy van Gaalen

Eindredacteur