Delft doe je niet zomaar
De TU Delft vroeg Captains om met behulp van videocontent toekomstige studenten op de juiste manier te informeren. Zodat studenten weloverwogen kiezen en er uiteindelijk een kleinere groep switcht of stopt. Om die weloverwogen studiekeuze te kunnen maken, spreken we deze doelgroep aan op basis van intrinsieke drijfveren.
Met regisseur Symen Hoogesteger besloten we te werken met relevante ervaringen van docenten en studenten. Verhalen uit de praktijk, waarbij het aansporen van intrinsieke motivatie een integere vertelling vereist.
“Initieel wilde de TU Delft uitval in het eerste studiejaar terugdringen door op de juiste manier te informeren. Interessant hoe de combinatie strategie/concept (Born05) en redactionele videocontent (Captains) elkaar versterkt en leidt tot deze inhoudelijke boodschap. Van de doelgroep, voor de doelgroep.”
Friso van der Veen – Client Strategist
Concept & strategie:
Frederik Pot (Born05)
Symen Hoogesteger
Friso van der Veen
Productie:
Maryn Kooter
Joyce Rodenburg (Born05)
Redactie:
Marlou Wirken
Regie:
Symen Hoogesteger
DOP/Camera:
Rik Komaromi
Edit:
Nino Doornbos