Verhaal Anne
Volvo schakelde Captains in bij het maken van een videoserie die aansluit bij hun internationale duurzaamheidscampagne. Voor een dergelijk grote speler in de autoindustrie is het niet eenvoudig om op authentieke manier te communiceren over duurzaamheid. Volvo heeft echter de ambitie om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn en binnen vijf jaar, vijf nieuwe, volledig elektrische modellen te introduceren. Om deze ambitieuze doelen over het voetlicht te brengen zochten we naar echte verhalen die we koppelen aan Volvo’s boodschap. De gemene deler is de ambitie om de wereld beter te maken.
De boodschap? Wij, als Volvo, zijn onderdeel van het probleem, dus zijn we ook onderdeel van de oplossing. Daarom laat Volvo zich inspireren door deze ‘changemakers’.
“Het zwaartepunt binnen deze opdracht lag op het vinden van passende verhalen waarin we een diepere laag konden opzoeken; tomeloze ambitie en een gevoel van urgentie. Alleen dan vind je een authentieke link met het verhaal van Volvo.”
Lucy van Gaalen – Eindredacteur
Concept & strategie:
Chiel Verbakel
Jop Goslinga
Boudewijn Vermolen
Productie:
Maryn Kooter
Redactie:
Lucy van Gaalen
Regie:
Maurice de Bruijne
Camera:
Rik Komáromi
Edit:
Chiel Verbakel