Menu Close

Nieuws

Nieuwe samenwerking met Volvo

Met trots vertellen we dat Captains een nieuwe samenwerking aangaat met Volvo. Volvo Nederland zocht een partner die stortytelling videocontent kan maken die binnen de internationale duurzaamheidscampagne past. Uit die zoektocht is Captains als nieuwe partij gekozen om deze videocontent te gaan produceren. De campagne zal in het laatste kwartaal van 2019 op de online…

Nieuwe samenwerking met YoungCapital

Vanaf nu heeft Captains een nieuwe samenwerking met YoungCapital; dé recruitmentspecialist voor jongeren. Voor de social kanalen van YoungCapital gaan we een contentserie maken, hoofdzakelijk gebaseerd op videoportretten van jonge mensen. Daarmee wil YoungCapital haar doelgroepen inspireren om lef te hebben, gewoon te beginnen en te doen wat je écht leuk vindt. We ontwikkelen een…

Maestro Koninklijke Harmoniekapel

Koninklijke Harmoniekapel De Koninklijke Harmoniekapel zal Delftenaren meenemen in het verleden, heden en de toekomst. Speciaal voor Delft laat de Koninklijke Harmoniekapel een muziekstuk componeren. Dit muziekstuk kan alleen tot stand komen door de samenwerking met de bewoners van Delft, de gemeente Delft en verschillende organisaties binnen Delft, waaronder Captains als content-partner. Samen met de…

soothing_melodies.mp3

Muziekgebruik in video Waar bewaar jij je meest inspirerende video’s? Grote kans dat je – naast je Youtube playlists, favorites op Vimeo en Netflix-wachtrij – ergens een lijstje op je telefoon bijhoudt. Waarschijnlijk hebben die video’s overeenkomsten. In cameravoering of tempo, bijvoorbeeld. Maar let nou eens goed op de muziek. Is die net zo goed?…

Eigen AR-filters maken voor Instagram Stories

Zelf AR-filters maken Instagram Stories geeft je de mogelijkheid verschillende filters te gebruiken; zet jezelf bijvoorbeeld een zonnebril op of verander jezelf in een hond of kat. Dat deze filters interessant kunnen zijn voor merken is niets nieuws, want je kunt op een unieke manier een filter maken waarmee je mensen kennis laat maken met…

Oculus Quest: Virtual Reality, the next chapter

Het is zo ver: de nieuwe Oculus Quest is voor iedereen verkrijgbaar. De komst van de nieuwe VR-set komt als geroepen, want over virtual reality is de laatste tijd veel gezegd. De verwachtingen waren hoog. En hoe kan het ook anders, want het is een verbluffende ervaring. Toch is VR nog altijd niet mainstream. Hoe…

Vernieuwde richtlijnen voor Facebook-video’s: zo blijf je scoren

— Dit artikel verscheen oorspronkelijk op Frankwatching.nl — Niet zomaar elke video verdient het om voorrang te krijgen in het nieuwsoverzicht van Facebook. De socialmediareus heeft hier deze maand duidelijke richtlijnen voor gegeven. Dit is waardevolle informatie voor iedereen die op Facebook wil scoren met video’s. In dit artikel geef ik je inzicht in deze richtlijnen. Het…

Captains trekt Jan Roos aan als nieuwe Head of Client Success

Jan Roos start in mei bij Captains als Head of Client Success. Jan komt over van PostNL waar hij Head of Social was. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe en het ontwikkelen van bestaande accounts. ‘Meegaan in het avontuur van Captains is geweldig.’ ‘Ik kijk er heel erg naar uit…

Promoted Pins, de toekomst van Pinterest

— Dit artikel verscheen oorspronkelijk op Frankwatching.nl — Pinterest staat op het punt groter te worden dan ooit. ‘Promoted Pins’ zijn eindelijk geactiveerd in Nederland. Verschillende targeting-opties zorgen voor nieuwe manieren om de doelgroep te bereiken. In tegenstelling tot andere socialmedia-kanalen gebeurt dit op niet opdringerige wijze. In dit artikel laat ik zien hoe ik daarmee omga.…

Nominatie Best Social Award 2019: Inhaker PostNL

Genomineerd in de categorie ‘Beste Inhaker’ Met onze inhaker voor PostNL zijn we door The Best Social Awards genomineerd voor ‘Beste Inhaker’ van 2019! Tijdens de legendarische wedstrijd van Ajax – Real Madrid haakten we nog geen half uur na afloop in op Real-speler Ramos die eerder bewust een gele kaart pakte omdat hij Ajax…