Na een pitchronde in februari is duidelijk geworden dat Captains het nieuwe bureau is voor het ontwikkelen van social content voor het Facebook kanaal van PostNL. Vanaf deze week verzorgen we spraakmakende, doorlopende content in de vorm van inhakers. Met deze social content zorgen we ervoor dat we het Facebook account van PostNL van een service kanaal omvormen tot een echt branding kanaal.
De content speelt op sympathieke wijze in op actualiteit en spreekt daarmee een belangrijke doelgroep van PostNL aan. Het kanaal van PostNL wordt daarmee doorlopend gevuld met social content. De eerste post is dinsdagochtend op de Facebookpagina van PostNL geplaatst. Diezelfde avond speelden we bovendien in op de iconische wedstrijd tussen Ajax en Real Madrid, waarmee we die dag twee keer op het kanaal van The Best Social Media NL verschenen.
Captains werkt al langere tijd samen met PostNL. We ontwikkelden verschillende social content, van vertical video voor Instagram Stories, tot animaties. Jop Goslinga, head of mission en co-founder: “PostNL is één van de mooiste en belangrijkste organisaties van Nederland. Toen we hoorden dat we de pitch hadden gewonnen, hingen we in de lampen. Het is prachtig om intensief met zo’n merk te gaan werken en bovenal is de opdracht heel uitdagend. De opdracht geeft ook mooi de spanwijdte van ons bedrijf weer: van maandenlang werken aan een hero film tot het op dezelfde dag bedenken en maken van een inhaker. Mensen kennen ons vaak van het eerste, maar voor PostNL richten we ons in eerste instantie vooral op dat laatste.”